Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2014 19:42 - Маркетингов план на ПФК Левски София
Автор: angelov90 Категория: Спорт   
Прочетен: 378 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.05.2014 20:00


image

Обкръжаваща среда на ПФК Левски София
Обкръжаващата среда е съставена от микро и макро среда. Тя влияе върху поетите договорни задължения , връзки с потребителите , възможности за развитие и инвестиции.

 
I.Микросредата се формира от частта на елементите на маркетинга, която има непосредствено отношение към възможностите на фирмата да облужва клиентите си. Възможността за обслужване се определя от действията на потребителите, доставчиците, маркетинговите посредници и конкурентите.

1 Потребителите на ПФК Левски София са всички организирани и неорганизирани привърженици на клуба , ръководители , треньорски щабове , състезатели , медии , спонсори , фирми и сдружения , които са свързани с този вековен клуб.
2 Конкурентите са всички отбори в България и Европа , срещу които клуба се изправя. Конкурентите влияят на клуба като с успешна политика и действия застрашават позициите му , но същевременно могат да бъдат мотиватор и предпоставка за по-добри резултати и успехи.
При анализ на конкуренцията се отличават най-вече :

- финансови възможности на конкурентите
- конкурентноспособността на ръководството; маркетинг и мениджмънт
- конкурентноспособността на треньорския щаб
- конкурентноспособността на състезателите
- конкурентноспособността на детско-юношеската школа
- конкурентноспособността по отношение на звено от скаути и трансферна политика
- исторически аргументи като история успехи ; репутация на клубовете
- материална база
3 Доставчици
Имат важно влияние върху маркетинга на фирмата. Това са доставчици на екипи , оборудване за спомагане на добър тренировъчен процес , хранителни продукти и добавки .Спазването на сроковете,бързото реагиране при поръчки и качеството на доставените продукти е от голямо значение.


4 Маркетингови посредници – търговски представители , агенти , представители на спонсори и други.


II . Макросредата  се формира от частта на елементите на маркетинговата среда, които представят силите на по-широк социален план, които оказват пряко или косвено влияние върху възможностите на фирмата да обслужва клиентите си.  Такива сили са природната среда, научно –техническата, политическата, икономическата, демографската и културната среда. Фирмата трябва да отчита влиянието на средата, която предоставя както възможности, така и заплахи и ограничения.

1 Географски фактори – Наличието на добра географска среда спомага за изграждане, развитие и модернизиране на спортните съоръжения на клуба.

2 Демографска среда – Най-важният фактор за ПФК Левски София. През годините публиката на Левски се отвърждава като най-голямата движеща сила на клуба , най-голямото му богатство. Въпреки намаляващото население на България , числеността на хората , подкрепящи отбора е над 31% по официални данни на УЕФА след проучване в 38 страни . Това нарежда клуба на 6 място , което дели с италианския гранд Ювентус за най-популярни клубове в своята страна.  Голямата численост на фенска маса води до по-голямо потребление , по-голям интерес и съответно повече приходи .
3 Икономическа среда - Тя включва общите икономически условия в страната, които влияят върху възможностите на фирмата. Тези условия в различните периоди имат различни характеристики. Когато икономиката е в период на растеж, то инфлацията, лихвените проценти и безработицата са ниски, а доходите, покупателната способност и търсенето на стоки са високи. При рецесия инфлацията и безработицата се увеличават, а доходите и търсенето намаляват.Това влияе изключително много на клуба,зашото при рецесия ще последва спад на посещаемостта на мачовете и отлив на спонсори и зрители.

4.Политико-правна среда – Подкрепата от страна на държавата може единствено да спомогне за по-добрите резултати , по-високо ниво и конкурентноспособност на европейските отбори. Липсата на общ език или неправилната намеса в управлението на клуба влияят негативно .

 

Мисия , цели и възможности на ПФК Левски София
1. Мисия – Да се създава благоприятна среда на всички нива в клуба за максимално развитие на потенциала му , съхраняване на историята , идеала и ценностите.

Да бъде най-голямата, най-истинската и най-значимата събирателна любов и кауза в България.
Отдаване на необходимите благодарности към заслужилите клубните легенди , оказване на дълбока почит към тези , които не са между живите- незабравимите Никола Котков и Георги Аспарухов – Гунди и предаване на спомена за тях през поколенията.

Поддържане на жив спомена за светлия образ на Апостола на свободата  Васил Иванов Кунчев – Левски , мисия , изпълнявана от създаването на клуба през 1914 година до безкрая на времето.

 

2. Цели :
-популяризиране на клуба и разширяване на масата от привърженици

-поддържане на високо ниво на професионализъм и постигане на успехи , повод за гордост на всички

-създаване на добра атмосфера за привържениците на ПФК Левски София
-запазване на репутацията и името , изградено през годините

-надграждане над постигнатото ; успехи на родната и европейска сцена

-пълна доминация на отбора над останалите си конкуренти

3. Възможности:

-Провеждане на спортни срещи 2 пъти седмично; участие в първнството на страната , турнира за Купата на България и европейските клубни турнири

-Организиране на приятелски двубои и контролни срещи

-Провеждане на неограничен брой подготвителни лагери с цел повишаване на конкурентноспособността на отбора и по-добро представяне.

-Организиране и провеждане на футболни турнири.

-Изпълняване на маркетингови планове и маркетингови стратегии
-Срещи с медиите

-Организиране на други спортни събития.

-Организация по честванията на значими събития в историята на клуба , юбилейни мачове.
 

 Контрулируеми фактори – продуктова,ценова,дистрибуционна и комуникционна политика на ПФК Левски София
1.Продуктова политика.
ПФК Левски София е най-големия отбор в България и притежава най-голяма подкрепа сред хората. Създаден през 1914 година от група младежи с цел популяризиране на футболната игра и оказване на почит към Васил Иванов Кунчев – Левски , клубът успява да устои на трудностите на времето , преживява две световни войни , насилствено обединение , репресии към него и неговите привърженици . Въпреки усилията на БКП , Левски София го има вече 100 години . 100 години история и традиции и ценности в любимия спорт. Радва феновете и дава възможност на много млади и талантливи деца да развият потенциала си в различни видове спорт.

 

-Проучване:

-Какви са желанията на привържениците. Какви са техните виждания за развитието на клуба. С какво биха подпомогнали за просперитета на ПФК Левски София.

-С какъв потенциал и как действат конкурентните отбори; каква е материалната им база; какви спонсори имат.

2.Ценова политика.
ПФК Левски София като най-обичан и поддържан клуб в България трябва да се съобразява с възможностите на голям кръг от хора , от деца и тинейджъри до хора на преклонна възраст , инвалиди , лица в неравностойно положение. Ценовата политика е важен фактор за издръжката на клуба . Факторите по определяне на цените се съгласуват с Национален Клуб на Привържениците на Левски за да могат да са максимално достъпни за всеки. Контрулируеми фактори са цена за вход на спортни срещи и артикули във фен магазините. Цените на билетите варират от 6 до 8 лева , като клуба предлага и закупуване на абонаментни карти за всички мачове за различните сектори на стадиона. Цените са между 80 и 160 лева , като за тях важат и редица отстъпки.

Артикулите във фен магазните започват от 1 лв. и достигат до 500 лв. , като за членове на НКП също има голям брой отстъпки от цената , по-ниски цени за пътуване при гостувания на отбора  , запазен билет за юбилейни мачове.

4. Дистрибуционна политика.

Дистрибуцията на артикули и билети се извършва на място, във фен клубове в страната и Национален Клуб на Привържениците , на обособените каси около стадиона, в билетни центрове , вериги магазини и бензиностанции , пощи , както и онлайн за удобство на хората в по-отдалечени краища на страната или такива с по-натоварено ежедневие.

 

3.Комуникационна политика

-Реклама: Осъществява се по много и разнообразни начини. Преди всеки мач на клуба излиза информация в медиите за течаща подготовка , лагери , организация и за самата среща. В интернет има огромно количество подробна информация и реклама преди срещите на клуба. В цялата страна, около и на самия стадион има множество билборди , рекламни пана , плакати и стикери. Клуба получава големи суми от телевизионни права.

Въпреки разнообразните начини за реклама , най-добрата такава си остава силното представяне , успехите и сърцатата игра на футболистите. Това е най-силната реклама за всеки клуб.


4.Връзки с обществеността.

ПФК Левски София редовно организира пресконференции , на които присъстват много представители на всички медии. Организират се и срещи на ниво клуб-клуб на привържениците , на които се обсъждат съвместни дейности , инициативи и бъдещето на клуба. Информацията в интернет сайта се обновява ежедневно и бива споделяна в социални мрежи , за да достига до по-голям кръг от хора .

 




Тагове:   софия,   левски,   секторб,   НКП,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: angelov90
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4989
Постинги: 2
Коментари: 0
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930